“One Brand. One message. One Voice.”
Wat mij een professionele en succesvolle creatief maakt is dat ik erg ervaren ben in het doelgroep-denken. Dit heb je tot slot in elk project nodig om de klant en afnemers goed te kunnen bereiken. Daarnaast is concept denken en idee ontwikkeling een van mijn expertises, net zoals (retail) branding, product ontwerp, winkel interieur ontwerp en merkontwikkeling.
Ik vind het belangrijk om door middel van mijn werk een bijdrage te leveren. Mijn persoonlijke passies motiveren mij hier extra in. Bij het project van Rolande BIO LNG ‘The green way or no way’ heb ik dit perfect kunnen toepassen. Maar ondanks mijn eigen fascinaties ben ik erg flexibel, elk project kan ik mij eigen maken, passend bij de visie van de klant.
Hieronder vind je een aantal business communicatie cases die ik zowel alleen, als met een team heb ontwikkeld. Het betreft marketing en design projecten. Brand development in de ruimste zin van het woord.
Neem hieronder een kijkje, maar ik heb het er liever met je over tijdens een afspraak.
- Werk collage- Verzameling met foto’s van verschillende ontwerp projecten. Branding, campagnes, indentiteiten en 3D product/interieur designs voor uiteenlopende klanten zoals Rolande, Gamma, BoerenBond, Prenatal, Tetrix, FlashBacks, Canon etc Veel van deze cases zijn ontwikkeld in samenwerking met communicatie specialisten bij bureaus of of bij eigen bedrijven. Teamwork is in ons vakgebied is erg belangrijk. Als je top kwaliteit wil werk je alleen met de besten. Wil je meer weten over specifieke cases check dan het portfolio ..natuurlijk kunnen we ook afspreken zodat ik je er persoonlijk over kan vertellen. André
Type project Werk Collage
Klant ALL
Beschrijving - Zo maak jij je toekomst in de techniek - Tetrix is dé opleider in de techniek. Het bedrijf biedt daarvoor mbo-opleidingen en cursussen. TechniekCampus (onderdeel van Tetrix) is een uniek concept waar publieke en private partijen elkaar versterken om technisch onderwijs de rol te geven die het verdient. Als je ECHT carrière wil maken in de Techniek dan moet je bij Tetrix zijn.
Type project Branding, identiteit & campagne
Klant Tetrix techniek MBO
Beschrijving - Zo breng je duurzaamheid in de transportwereld tot leven.- Rolande, the front runner in clean fuel, maakt grote stappen in duurzaam transport. Om dit kracht bij te zetten versterkten wij samen met Rolande de brand identity. Met als resultaat een inspirerende future proof en planet proof merkuitstraling. Online en offline: Op de tankstations, websites, brochures en events.
Type project Branding, refresh identiteit & campagne
Klant Rolande
Beschrijving -Ambities in DIY-Retail- Gamma ontwikkelt zich richting merkleiderschap als het gaat om dé winkel te zijn voor de klusser, die gewoon goed geholpen wil worden, geen moeilijk gedoe wil en vooral serieus genomen wil worden. Met hoge prioriteit worden nu de service balie, gereedschapsafdeling uitgerold en het Buitenplein, op de afdeling tuin en vrije tijd. Het formule design, ruimtelijk en goed communicerende signing gaan hier hand in hand om de belofte van Gamma: “Ik kan het” volledig na te komen.
Type project Retail Branding & 3D product/interior design
Klant Gamma - Inter Gamma
Beschrijving Door de formules Boerenbond, Pets Place, Vets Place en trimsalon / dogwash onder één dak te huisvesten kan de consument hier terecht voor een compleet assortiment voor tuin en dier. Speerpunten als gazon, kweken, workwear, en aquaria worden in deze combistore groots neergezet en seizoensmatig ingevuld. Wij ontwikkelden het winkel formule design en Persuade de instore communicatie.“Het draait hier allemaal om beleving, navigeren, informeren en saleskracht.”
Type project Retail Branding & 3D product/interieur design
Klant BoerenBond - Persuade
Beschrijving - De supermarkt is een fenomeen.- Een heel bijzonder winkeltype om aan te werken. In korte tijd heeft het zich ontwikkeld van een bedieningszaak tot een hypermodern bedrijf. Het is nu bijna onvoorstelbaar dat de kruidenier achter zijn toonbank een beperkt assortiment zelfverpakte levensmiddelen stond te verkopen. Ik heb voor bijna alle supermarkt ketens mogen werken aan producten, branding, communicatie en interieurs.
Type project Retail Branding, identiteit & 3D product/interieur design
Klant Schuitema, C1000, De Spar, SuperDeBoer, Plus, Albert Heijn. Bureau's: KejaDonia, VBAT
Beschrijving - Nog 1299 winkels te gaan.- In het nieuwe winkel concept staan de merkwaarden eigenzinnig, betrokken, zuinig en discount centraal. De Brand ID is leidend in het ontworpen interieur. Het is een open, vriendelijke, en transparante winkel geworden met krachtige kerngroep presentaties van de product helden in de wanden, waarbij het in het middengebied gezellig snuffelen blijft in een combinatie van bakmeubilair met flexibele waterval presentaties. Het project startte met een denktank waaraan verschillende partijen in meerdere fases hebben deelgenomen. Zeeman team, Persuade, Dedato en NewHorizonz. Het uiteindelijke ontwerp is getest en uitgevoerd door Hemi.
Type project Retail Branding, 3D product/interieur design, formule ontwikkeling
Klant Zeeman
Beschrijving - De ambachtelijke en natuurlijke voedingskeuken voor huisdieren.- Wat doe je als je echt álles weet van zaden, brokjes, hooi en huisdieren? Je transformeert je producten naar verschillende merken met elk een eigen plaats binnen de concurrentie en steekt daar met kop en schouder bovenuit. En dan, na keihard werken het intelligente wonder: De verkopen stijgen exponentieel. De zichtbaarheid wordt groter. Je bent trots. Het bedrijf is trots.
Type project Branding, merk en productontwikkeling, verpakking design & 3D interior design
Klant Jaap Koopman for Pets
Beschrijving - Easy rent electric cars.- De 'winkels' fungeren als portalen en zijn opgezet om uw mobiliteitsbehoeften snel en comfortabel op te lossen. Het concept past in de ontwikkelde identiteit en campagne. Het betreft een 360 graden branding met een locale touch en urban gevoel. Het is een toolkit voor registratiepunten, hotellobby’s. Geïntegreerde retail communicatie corporate/navigatie, thema en promoties. De winkel geeft toegang tot interactiviteit met het merk. Type project Branding retail design
Type project Branding retail design
Klant Mercedes - Gielissen
Beschrijving - No more ugly. Iconic design- Internationale product- en communicatie innovatie. Het ambitieuze Philips had behoefte aan extreme vernieuwing in Food & Beverage na het grote succes van Alessi. Philips ontwikkelde samen met ons en met een intern groot team van product- en interface designers, trend forecasters businessplanners vier persona gerelateerde vernieuwingen. Wij zijn vanaf het prille begin van forecast en insights tot en met productie intensief betrokken geweest.
Type project High end product en retail communicatie design & ontwikkeling
Klant Philips Design
Beschrijving - Van pop and mom naar Brandstores met allure.- Wij helpen je graag. In het nieuwe winkel concept van Euronics staan de merkwaarden open, laagdrempelig en vriendelijkheid centraal. De nieuw ontwikkelde Brand ID is leidend in het ontworpen interieur. Het is een heldere en toegankelijke winkel met overzichtelijke product clusters en navigatie signing op de wanden.
Type project Retail Branding, 3D product/interieur design & formule ontwikkeling
Klant Euronics - Canday
Beschrijving - Even de stad in om te shoppen voor de kleine.- Iedere (aanstaande) ouder kent Prenatal van het enorme babyassortiment. Naast de bekende megastores ontwikkelden we samen met Persuade de positionering en inrichting van het intiemere stadswinkelconcept: Prenatal Boutique. Daar kun je voor de leukste cadeautjes shoppen voor de kleine. De geboorte van dit nieuwe retail concept van de leukste babywinkel van Nederland loopt op rolletjes.
Type project Retail Branding & formule ontwikkeling
Klant Prenatal - Persuade
Beschrijving - Van lokaal naar internationaal - Steeds meer particulieren en bedrijven kiezen voor een gietvloer. We bedachten een overkoepelend merk en vertaalde dit naar een vormtaal van internationale allure. Stands, winkels, navigatie, een responsive website en de modellen vloeiden daaruit voort. In Nederland ligt het dealership van Caracterr bij Leoxx.
Type project Branding, identiteit & 3d product/interieur design
Klant Caracterr - Leoxx
Beschrijving - Durf de zorg te vernieuwen.- De drijvende kracht achter bemiddelingsbureau Dare ll Connect is Faridha Telting. Een nuchtere Haagse die mensen in hun kracht zet en daardoor de juiste professionals verbindt met haar opdrachtgevers. We gaven het merk vorm en ontwikkelden de huisstijl, brochure en website voor dit uitzonderlijke bemiddelingsbureau.
Type project Personal Branding, identiteit & campagne
Klant Dare II Connect
Beschrijving - Elke student een chef in de keuken.- Anne Zeevalk, een gepassioneerde kok met een missie en een eigen moestuin vol met vergeten groenten, ontwikkelde lekkere en betaalbare recepten voor studenten. Hoe, vroeg zij zich af, krijg ik mijn kinderen die gaan studeren aan de kook? En van de snacks af? We doken onder in het studenten leven, hadden interviews en tientallen insights. We fotografeerden, lachten en kookten samen. Het resultaat werd het boek: Jong aan de kook. Door presentaties in bookshops en communicatie via Facebook een succes.
Type project Concept en Art direction
Klant Forte uitgeverij
Beschrijving -Stadsboer met eigen gezicht.- De stad is klaar voor Vertical Farming. Het wordt steeds voller in ons land. Ronald Timmers is een gepassioneerd ondernemer en productontwikkelaar die gelooft in het verticaal verbouwen van groenten en kruiden in drukke steden. Met zijn verkooporganisatie Uptowngreens timmert hij hard aan de gevel om Vertical Farming in de markt te zetten. Wij ontwikkelden de merknaam, identity en concept communicatie.
Type project Personal Branding & identiteit
Klant Ronald Timmers
Beschrijving - Gids de klan.- Op basis van de nieuwe identiteit een uniform instore paraplumerk creëren voor alle verschillende diensten. Creeer een winkel ivm een kantoor, met op de winkelvloer productgemak en productherkenning. We integreerden in het concept verschillende shops zoals reizen en verzekeren en een interactieve shop om internet thuis te promoten.
Type project Retail Branding, 3d product/interieur design & formule ontwikkeling
Klant ANWB
Beschrijving Philips Design Cases. Wij werkten aan verschillende projecten voor Philips klanten en Philips design. Van 3D retail ervaringen tot interne campagnes en concepten.
Type project Retail Branding, concept ontwikkeling, 3d product/interieur design, interne campagnes
Klant Philips Design
De inhoud die hier wordt weergegeven kan niet worden weergegeven vanwege de huidige cookie-instellingen.
Deze website kan inhoud of functies aanbieden die door derden op eigen verantwoordelijkheid wordt geleverd. Deze derden kunnen hun eigen cookies plaatsen, bijvoorbeeld om de activiteit van de gebruiker te volgen of om hun aanbiedingen te personaliseren en te optimaliseren.
Deze website maakt gebruik van cookies om bezoekers een optimale gebruikerservaring te bieden. Bepaalde inhoud van derden wordt alleen weergegeven als "Inhoud van derden" is ingeschakeld.